johanna

Childhood is the Kingdom Where Nobody Dies
Igår lurade Byan med mig, Tina och Martina och spela innebandy med vårt gamla lag. Eller ja, gamla o gamla. De är inte en enda gammal spelare kvar. De senaste 10 åren har verkligen sprungit iväg, jag tycker att jag själv precis var 15 år och började spela i damlaget. Men igår var jag gammal och där satt flera  mogna och duktiga 15 åringar.
De var verkligen SÅ KUL att spela innebandy igen och jag är glad att jag vågade prova för jag har varit lite nojig med ryggen om jag skulle få en tackling. 
Jag är ju van att springa längre sträckor när jag är ute och springer, så att springa fort dessa korta sträckor på planen är verkligen kroppen inte van med. Kände mig som en gammal tantspelare från Lövet som stappla fram. Jag hoppas att de såg bättre ut än hur de kändes, för annars är de illa!
Jag ser verkligen fram emot att få spela nästa gång! 

Jag 15 år. Då var innebandy mitt liv!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress