johanna

En promenad och lite gallsten på de!
Jahapp, gammal tant blev jag kallad för från pappa när jag fick svar i tisdags att jag till 90% chans har fått gallsten. Eh Gallsten och vad är de för något då och hur kommer de säg att jag har fått det?
Svår fråga sa doktorn men de är ärftligt och de är absolut inte farligt - men de gör otroligt ont!

Jag har fått mediciin jag skall äta nu i två veckor och jag får inte äta fetmat, ägg och jordgubbar.. Jahapp där sprack mina drömmar om McDonaldsmat och allt gott fika farmor kommer bjuda på i helgen...
Om de inte blir bättre efter dessa två veckor ska en utredning göras och blir ev en opperation..

Pga. min magsmärta och illamående har jag inte ritkigt haft ork till att träna. Men jag följde med mamma ut och gick igår ute på Torö. De var skönt men de högg rejält i magen, så slockande redan till sängs vid kl 09.00
Så hr ser jag ut varje dag...


I helgen blir de mys hos släkten i Värmland, håller tummarna att allt känns bättre då så att jag kan ta en löptur uppe i de värmländska skogarna som alltid ger mig väldigt mycket energi!

Min älskade kusin som jag får träffa i helgen 
Backträning
I måndags var de dags för backträning som jag har blivit uppmanad av från min sjukgymnast att göra iafl en gång i veckan.Jag ska dock inte koncentrera mig på att ta de största backarna, utan jag ska koncentrera mig på att ha rätt hållning och tänka på tekniken.
Är de bara jag som aldrig har tänkt på detta? Jag har alltid koncentrerat mig på att de endast ska gå fort framåt.
Så ja, vad är rätt teknik?
- Jo, sträck på överkroppen och var så rak som möjligt i ryggen, ta sikte på en tall eller liknande som är på toppen på backen. Man sjunker gärna ihop när man springer i uppförsbackarna och då får man inte alls lika bra syreupptagning samt att de påfrestar på ryggen.
 


Jag valde en rätt lång och seg backe i Slingan, den var absolut inte brant. Jag känner mig som en riktig rookie när de kommer till backträning - men körde ett intervall på 10 gånger och gick ner i nerförsbacken.

Och wow vilken träningsvärk jag fick och det gjorde inte jätte ont i ryggen. Jag kan verkligen rekomendera backträning och ett stort plus är att de endast tog 20 minuter som också inkluderar upp- och nervärmning.