johanna

När ryggen inte håller
Efter cykingen i tisdags har jag haft B - A - J - S ont i ryggen. De strålar från mellersta ryggen och ner i höfterna och jag mår så sjukt illa o har feberfrossa fram o tillbaka. 
Känslan jag har är en typsik överansträning - jag känner igen den från förr!
Just nu känns Vätternrundan väldigt långt borta och jag blir sjutk besviken och ledsen på mig själv att jag får såhär ont. Och en fråga som cirklurerar runt i mitt huvud hela tiden är; varför just jag? 

Imorgon blir de sjukgymnastik och massage - jag hoppas att de blir bättre. För annars börjar jag bli orolig att detta kommer kunna hålla hela vägen... 


Dryga 6 mil på cykeln !
Igår efter jobbet åkte jag till Länna Sport och köpte ett par nya cyckelskor, pedaler, hjälm och cykelbyxor. 
Jag stod o valde mellan tre olika hjälmar väldigt länge. Men tillslut bestämde jag mig för att välja säkerhet före design. De blev en hjälm från Giro som har MIPS. Jag gillar utvecklingen på hjälmar att de blir bara bättre o bättre och också rätt snygga också! Tydligen har Giro köpt upp MIPS, så om man vill ha säker hjälm för ett bra pris, är Giro ett väldigt bra alternativ!

Efter besöket på Länna tryckte jag i mig en riskaka och hoppade på cykeln. Jag cyklade till Västerhaninge (ca 3 mil) och mötte upp David. De var sån sjuk motvind och jag snittade runt 24 km/h. Efter jag mötte upp David så åkte vi via Tungelsta och ner till Nynäs igen. Den totala distansen blev  ca. 5,9 mil med en medelhastighet på 26 km/h. Jag är nöjd med rundan och den stela förutsättningen jag hade! Nästa pass blir på torsdag! OCH jag är redan taggad !!


 


Knappa 25 mil i bena
Rekomendationerna säger att man bör ha runt 100 mil i kroppen innan Vätternrundan. 
Jag har nu 24 dagar kvar tills jag står på startlinjen i Motala och har knappa 25 mil i bagaget.
 Jag är inte ett dugg nervös inför loppet. Kan de bero på att jag har gjort de förr och jag redan vet vad jag ger mig in i? Och att jag på något sätt vet att jag kommer att klara de!?

Hur som haver vad mitt lugn kommer ifrån, så måste jag sätta fart med träningen! Annica har runt 80 mil i kroppen och pappa där i närheten.

Jag tänkte börja planera min träning mer och skriva reflektioner efter rundorna. 
Såhär tänkte jag följande vecka: 

tisdag: 6 milsrunda 
onsdag: vila
torsdag/fredag: 6 milsrunda
lördag/söndag: minst 10 mil

De ska bli skönt att komma ut o cykla och förhoppningsvis bli av med träningsvärken från Halvmarathon. 

 


Funderar på om  jag ska cykla till Lina & Henke fram o tillbaka idag.