johanna

Don't wish for it - work for it!
Efter helgens bravader med midsommarfirande i Smögen var de dags att dra på sig träningskläderna för att svettas bort all alkohol och påbörja träningsschemat jag har fått av min sjukgymnast.

Började med 2,4 mils cykling med pappa, David, Annica och Anders. De var så kul att vara ute o trampa med dessa goa människor. Annica har precis börjat cyklat, men jäklar vilket tempo hon redan har och väldigt stark i backarna! När Annica och jag tränar ihop så växer hornen upp i pannan - varken hon eller jag vill förlora! Men jag måste erkänna - hon tar hem segern idag! Jag är så imponerad att hon kan vara så stark!

Pappa och jag pratat cykelteknik i veckan och hur jag ska kunna underlätta smärtan jag får i ryggen som brukar smyga igång efter 1 mil. Vi bestämde att jag inte skulle hålla nere i bockenet hela tiden samt att stå upp i uppförsbackarna (Ja, jag vet att de är signalen på att man är trött, men jag måste hitta en balans att inte vara statisk i ryggenhela tiden). Detta hjälpte mig en hel del - nu fick jag den knivande smärtan när jag bara hade 2 km kvar på cykelrundan. ÄNTLIGEN ETT FRAMSTEG!!
När jag kom hem gjorde jag sjukgymnastövningarna och de kändes förvånsvärt lätt. Vad är de som händer? 
Denna dag eller ja faktiskt DENNA HELG ger jag en stor guldstjärna till!

Imorgon väntas backträning och sedan pizza med gamla innebandykompisar, det ska bli kul!



Team Larssons!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress