johanna

Att lära kroppen och huvudet att prata
Igår var jag på återbesök hos min sjukgymnast efter 2 månader av egen träning..
Ja, eller egen träning kan jag väl inte riktigt säga, för jag har varit ritkigt dålig o göra mina sjukgymnastövningar..
Jag har haft noll inspration att göra övningarna - skönt att min sjukgymnast sade att de är helt naturligt att man kommer i denna fas efter nästan ett års rehablitering!

Dock.. Har jag blivit så himla trött på att alltid skylla på något. För de handlar faktiskt om min kropp och att jag ska kunna vara stark och de är faktiskt bara jag som kan göra en förändring!
Vi skrev i alla fall ihop ett träningsschema till mig som jag ska göra minst 2 gånger i veckan och de är inte lika långt som de förra. Tanken är att jag ska börja med att gå ut o springa/cykla och sedan när jag kommer hem gör jag övningarna för att träna upp styrkan i ryggen..

Och ja.. Sen är de tid jag måste ge. Jag hatar ordet tid just nu.. Min ryggkota är snart läkt, men disken och de andra mjukdelarna tar mycket längre tid att läka. Och jag kan inte göra något annat än att ge de tid och träna stablitet.  Åh, varför ska de ta sån tid för?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress