johanna

Distansapss 8km
 
I söndags anmälde jag mig och min kusin Malin till Stockholms Halvmarathon. Jag var anmäld till loppet förra året men kunde inte medverka pga skadan, så i år är jag jättetaggad!

Jag hittade ett träningsschema på nätet hur man tränar inför Halvmaran på bästa sätt som jag tänkte följa! De är 3-4 pass per vecka som innehåller distanspass, intervallpass och tempopass samt bålträning.
Igår bjöds de på distanspass på 8km + bålträning, målet var att ligga på 6min/km enligt träningsschemat. Men de rullade på så bra, så fick en medelhastighet på 05:32min/km. 
Efter halva passet gjorde de dock väldigt ont i ryggen och jag var nära att ringa mamma o pappa och be dem hämta mig. Men sen kom jag på att de hade ju druckit vin till middagen så de var ingen valmöjligthet, så de var bara att bita ihop och tänka på hur jag kunde mildra ryggsmärtan på bästa sätt.
Och ja då kommer vi till tekniken än en gång. Jag sjunker ju som sagt gärna ihop när jag springer och då får jag riktigt ont i ryggen. Jag tror att de är naturlig reaktion att göra de samt att jag är så svag i ryggen och inte riktigt orkar hålla den uppe.
Men efter halvapasset tänkte jag hela tiden på att vara rak i ryggen och då gick det bättre! 

Efter löparpasset gjorde jag lite bålträning och strechövningar framför Wallander.
Idag blir det ett intrervallpass och då ska jag speciellt  tänka på tekniken! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress