johanna

Cykeltips för folk med ländryggsbesvär
Igår lurade pappa ut mig på ett 4,5 mils cykelpass. Jag har nu ökat 1,5 mil på cykeldistanserna än vad jag har kört på innan. Mycket handlar om tekniken för att jag ska orka och de jag menar med det - är som jag har varit inne på tidigare: 
- stå i backarna
- trampa ner bakredelen av foten för att få mer kraft i trampandet
 
- Ställa sig upp och sträcka ut ryggen i exemeplvis nerförsbackar för att inte förlora allt för mycket fart
- Inte köra med för hög växel för de känns direkt i ryggen
-  OCH JA ETT  jävlar anamma!

Vi cyklade till Västerhaninge fram o tillbaka för att lämna min storebros kontokort som jag av misstag hade fått med mig hem. De var en skön sträcka med goa backar och underbar sommarvärme!
Jag kan inget annat än att älska sommaren!

 





 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress