johanna

Sommarplågor
Sommaren börjar rulla mot sitt slut och jag tänker tillbaka på dessa 5 veckor jag har varit ledig.
Ledigheten började med en vecka i Kroatien med omatchat gäng men blev väldigt matchat. Vi var 5 tjejer; två av dom ville ligga hemma på kvällarna, två ville ut o festa och sen var de jag som ville göra både och. Så gänget var perfekt i mina ögon; ena dagen festade jag till kl 6 på morgonen och andra dagen låg jag hemma o läste böcker. Kroatien var fint, precis lika vackert som googles bilder visa. En av få länder som verkligen visar en sannesenlig bild. 
Efter veckan i Kroatien blev de en veckas jobb, de var skönt att jobba lite och få beta adminstrativasaker som inte hinns med i vanliga fall. 

Semester times 2 började med Vansbrosimmet. De var psykiskt jobbigt att åka upp, tankarna cirkulerade på trippen upp för två år sedan som slutade med en bruten rygg, trasig tunntarm och brutet bröstben. Men dagen slutade i total lycka. Jag njöt av simningen och de var fysiskt enkelt. Jag tänkte ingenting på tid när startskottet gick, men i slutet av loppet såg jag att jag kunde klara under 1.10 om jag simmade på. Målsnöret nådde jag när solen stod som högst och klockan stannade på 1.08. Jag var super nöjd och stolt!

Redan dagen efter planerades en veckas båtsemester med hela familjen. De blev destinationer som bland annat Dalarö, Tistronskär och Sandhamn, Gamla gobitar vi har varit på sen barndommen. De var riktigt kul att åka iväg med familjen och få tillbringa tid på sjön. Vädret var dåligt och farmor saknade oss så vi bestämde att avsluta resan på sjön redan efter 3 dagar och åkte upp till Värmland i fullbill för första gången på X år.
Dagarna uppe i Värmland var kul och få träffa släkten där uppe är något extra. Jag var bland annat på Bondefest med Malin och Matilda. Något helt annorlunda och galet kul! 

Efter Värmlandstrippen blev de att åka hem o packa om o skutan gick mot Västkusten o hämta hem världens bästa Carlzone i Halmstad. De blev några dagar på Tyllösand med stekande i solen, grymma kvällar på Leffes och livet lekte. 
När jag väl kom hem från Halmstad kom Malin och några kompisar på besök och de var så kul att få träffa dom.

Resterande vecka som var kvar på semestern njöts mestandels med Linnea. Vi tillbringade många kvällar nere i hamnen och kom hem alldeles för sent på kvällarna. Och satte sjukt roliga minnen!
Sista helgen innan jag började jobba avslutades med Nynäs Kalaset och jag fick se Miriam Bryant L I V E. De var bland de häftigaste jag har gjort. 

Sommarens vän: Linnea. Så kul vi har haft denna sommar är något oslagbart. Finns i vått o torrt, spelar ingen roll!
Sommarens låt: Hampus Carlsson - Sommarplågor. (Så dålig, men ändå så bra)
Sommarens minne: En sjuk incident på dansbana i Värmland med Malin & Matilda
Sommarens bästa: V Ä D R E T
Sommaren sämsta: Dödligt mycket pengar på alkhol


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress