johanna

Dryga 6 mil på cykeln !
Igår efter jobbet åkte jag till Länna Sport och köpte ett par nya cyckelskor, pedaler, hjälm och cykelbyxor. 
Jag stod o valde mellan tre olika hjälmar väldigt länge. Men tillslut bestämde jag mig för att välja säkerhet före design. De blev en hjälm från Giro som har MIPS. Jag gillar utvecklingen på hjälmar att de blir bara bättre o bättre och också rätt snygga också! Tydligen har Giro köpt upp MIPS, så om man vill ha säker hjälm för ett bra pris, är Giro ett väldigt bra alternativ!

Efter besöket på Länna tryckte jag i mig en riskaka och hoppade på cykeln. Jag cyklade till Västerhaninge (ca 3 mil) och mötte upp David. De var sån sjuk motvind och jag snittade runt 24 km/h. Efter jag mötte upp David så åkte vi via Tungelsta och ner till Nynäs igen. Den totala distansen blev  ca. 5,9 mil med en medelhastighet på 26 km/h. Jag är nöjd med rundan och den stela förutsättningen jag hade! Nästa pass blir på torsdag! OCH jag är redan taggad !!


 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress