johanna

Rullskdior - inte en lätt match!
Igår hade jag och pappa en riktig dotter&pappadag. Jag åkte lite tidigare från jobbet och hämtade upp pappa utanför hans jobb i Skanstull o så åkte vi till Bilia i Haninge för att kolla på en bil till mig.
Jag är sugen på en Volvo V40, dels för att den är säker, bra komfort och väldigt snygg! 
Jag har funderat en hel del på att privatleasa en bil där man binder sig upp på 3 år. Men ville jämföra månadskostnaden jämfört med att köpa en begagnad V40 och köpa en sprilans ny. 
I mitt tycke tycker inte jag att man ska ta ett lån på en bil för de är pengar man aldrig kommer att få tillbaka och du drar dig bara på dig onödiga lån. Men egentligen är de det billigaste sättet att komma undan om du kör mer än 2500 mil per år som jag gör. Åh svårt, måste fundera vidare! 

Efter letnadet av bil åkte vi till Ösmo för att köra ett pass på rullskidor. Jag har en skräckblandad förtjusning till rullskidor. Jag blev lite rädd att åka efter alla mina vurpor jag gjorde för några veckor sedan, men igår var de riktigt kul att åka och jag tycker att jag började få in tekniken  bra!
Sporter när man skall använda hela kroppen och är vikigt med en stark bål märker jag verkligen av min ryggskada och att jag är väldigt mycket starkare på min högra sida än min vänstra. När jag ex. ska göra stakning med frånskjut på högerben går de inte alls att sätta stabliteten på min vänsta sida då bara darrar allt...
Ja, de blir helt enkelt att träna upp bålen mer o mer, men ack så tråkigt de är!

Man tror att man ser ut såhär när man åker......

.... Men i själva värket ser man ut såhär.. .;) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress