johanna

Drömmen om Stan
Ibland drömmer jag om att flytta närmare stan och jobbet, men samtidigt som jag drömmer om de är de en mardröm.
I natt sov jag hos min kusin Isabella som har en lägenhet på Kungsholmen. På 30 minuter hade jag hunnit gått upp ur sängen, fixat mig och kommit till jobbet. I vanliga fall hade jag knappt kommit till Haninge på de minuterna. 
Att bo närmare jobbet skulle underlätta en hel del och dygnet skulle kännas längre. 
Men att flytta skulle innebära en evighet från mina vänner, ja mina bubbisar och en helt underbar trygghet. 
Jag vet att dom alltid kommer att vara kvar men att få ha dom i ens vardag är oslagbar.

Men någon gång skulle jag vilja prova att bo i Stan, bara för att bocka av de. Men så fort jag har fått barn så vill jag tillbaka till landet. Men vilket land de är, spelar nog inte så stor roll! 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress